10 pravidel e-mailové etikety
1. Nepoužívejte velká písmena
Velká písmena vyjadřují, že křičíte, je to zbytečná zátěž pro oči, která je hůře čitelná a působíte jako nevzdělanec.
2. Každá zpráva by se měla držet těchto pravidel
Psát v celých větách a dbát na pravopis. Členit odstavce a odělovat je od sebe a ujistit se, že je e-mailová adresa správně napsaná.
3. Nepřeposílat bezhlavě
Pokud přeposíláte e-mail, doplňte ho vždy o váš komentář osobě, které je přeposílán. V tomto komentáři uveďte, proč se tímto emailem má daný člověk zabývat.
4. Odpovídejte stručně
Pokud odpovídáte na email, snažte se být maximálně výstižní a nepřikládejte nic, co nesouvisí s vaší odpovědí. Pokud chcete rozvinout nové téma, založte pro to nové vlákno zpráv. Díky tomu bude vaše komunikace zpětně lépe dohledatelná a čitelná.
5. Když nemůžete hned odpovědět, ozvěte se
Může se stát, že na daný email nemáte hned časový prostor, avšak pokud se tak stane, zašlete zprávu svému kontaktu, že jste e-mail obdrželi a budete se mu co nejdříve věnovat.
6. Nerozesílejte firemní informace na všechny strany
Své interní firemní informace zasílejte jen lidem, kterých se to týká, eventálně si váš komentář telefonicky, osobně nebo emailem vyžádali.
7. Zajistěte, aby se zpráva dobře četla
Email si po napsání přečtěte pro sebe nahlas, abyste slyšeli, jak zní pro někoho jiného.
8. Nevynechejte předmět zprávy
Správný předmět by měl být přesný, patřičný, přiměřený, případný a promyšlený.
9. Neodpovídejte na spamy
Odpovědí dáváte akorát najevo, že se zasíláním takovýchto zpráv i nadále souhlasíte. Hlavně takovéto zprávy nepřeposílejte.
10. Udržujte dobré vztahy s klienty
Email je jen jeden druh komunikace, neupínejte se pouze na něj a rozvíjejte své vztahy i jinak.
Co vy si myslíte o emailové etiketě a řídíte se ní? Napište mi, rád uslyším vaše názory.