MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ radí: Jak zvýšit online prodeje

19.11.2015
Smart Network

Jak se tedy prosadit? Co pomůže zvýšit online prodeje na internetu?

Marketing on-line i off-line obchodů má mnoho společných prvků a plní celou řadu úkolů. Je třeba zvýšit povědomí o značce, přilákat nové zákazníky a zároveň obhospodařovat ty současné, budovat dobré jméno firmy, a tak dále. Základním cílem pro všechny společnosti a konečný požadovaný výsledek všech výše uvedených činností je zvýšení prodeje.

Přístup, který pomůže ke zvýšení on-line prodejů je nicméně mírně odlišný od marketingových nástrojů, které vedou ke zvýšení off-line prodejů.

Stejně jako kamenné obchody se snaží zvýšit prodej tím, že do prodejny přilákají více kolemjdoucích, on-line prodeje jsou závislé na počtu návštěvníků, které přitáhne webová stránka. Obvykle platí, že čím více návštěvníků, tím větší je počet lidí, ze kterých se stanou kupující.

 

Na webu chybí přímá komunikace se zákazníkem

Nicméně kamenné provozovny (restaurace a specializované obchody například) si mohou být relativně jisté, že jakmile návštěvník již prošel dveřmi, pravděpodobně si něco koupí. Ačkoli nákup není nikdy garantován (návštěvnice butiku s módním oblečením se chce jen podívat na novou kolekci), má personál prodejny jedinečnou možnost začít se zákazníkem komunikovat přímo na místě, a to velmi osobním způsobem.

Prodejce může zodpovědět potenciálnímu zákazníkovi všechny otázky a zbavit ho tak obav, povzbudit jej k žádanému jednání a napomoci tak k jeho přeměně v platícího zákazníka. Webové stránky na druhou stranu takový luxus nemají.

Někteří návštěvníci, kteří se ocitnou na vašich webových stránkách, hledají informace a ne nutně jsou již rozhodnuti k nákupu. Jak je přesvědčit, že všechno, co potřebují, najdou a mohou objednat na vašich stránkách? Jak je překlopit na platící zákazníky?

Zde jsou tři věci, které můžete udělat na webu, a které pomůžou zvýšit on-line prodej.

1. Zeptejte se svých nejlepších zákazníků na jejich názor

Vašimi nejlepšími zákazníky jsou nejčastěji vaši opakovaní zákazníci. Takoví, kteří se vrací na vaše stránky znovu a znovu. Je zřejmé, že něco na vašich stránkách správným způsobem rezonuje s jejich potřebami a očekáváními. Oslovte tyto lidi a zjistěte, co na vašich webových stránkách mají rádi a co je podle nich naopak třeba zlepšit.

Díky tomu, že u vás nakupují pravidelně a mají k vám zřejmě nějaký vztah, je šance, že budou ochotní vám pomoci. Jako zákazníci mohou mít užitečné poznatky o uživatelské zkušenosti s nákupem ve vašem eshopu a dalších věcech, které vy sami prostě nevidíte.

Díky poznatkům vašich hlavních zákazníků můžete identifikovat nejsilnější a nejslabší stránky vašeho webu. Zjistíte, kde máte prostor pro zlepšení, a na co byste se měli zaměřit, abyste přilákali ještě více zákazníků.

2. Využijte všechny kontakty pro průzkum

Navrhněte marketingový průzkum a získejte zpětnou vazbu od co největšího počtu lidí, jak je to možné: od minulých i současných zákazníků, potenciálních zákazníků, kteří nakonec nic nekoupili atd. Každý, kdo přišel na vaše stránky, měl důvod, proč nakonec udělal nebo neudělal nákup. Pokud hodně lidí v průzkumu poukáže na stejný problém, například složitost procesu objednávání, budete vědět, kde je třeba provést příslušné změny.

Vaši fanoušci vám mohou poskytnout své názory z dobré vůle, ale jiní potřebují další důvod, aby se zapojili. Proto lidi k účasti v průzkumu pobídněte, odměňte je například slevovým kupónem, pokud budou reagovat apod.

3. Pravidelně dělejte a vyhodnocujte analýzu vašeho webu

Je zarážející, jak málo firem dělá pravidelně analýzu ukazatelů webu. Ta je přitom podstatná pro to, abyste věděli, co se na vašem webu děje. Neznamená to, že byste měli vše kontrolovat každý den a být nervózní z drobných odchylek v provozu webu, nicméně byste měli být v obraze o tom, co se děje s vaším webem.

Buďte si vědomi i určité pasti, která spočívá v tom, že je snadné v údajích vidět závěry, které hledáte. Proto nikdy nehádejte, co která čísla znamenají, pokud si nejste jistí. Pokud nemáte schopnosti nebo nechcete sami trávit čas procházením a vyhodnocováním vašich analytických ukazatelů, někoho si na to najměte.

SEO konzultanti jsou schopni poskytnout vám objektivní přehled o vašich stránkách na základě dat z Google Analytics. Mohou vysledovat trendy a identifikovat problémy, které potřebují vaši pozornost.Přes jaká klíčová slova hledají lidé vaše stránky? Které z těchto klíčových slov vede k většině konverzí? Přes které stránky webu návštěvníci nejčastěji přicházejí? Které stránky mají nejnižší nebo naopak nejvyšší míru opuštění? Zlatý důl informací se nachází v tabulkách a grafech webové analytiky, proto si udělejte čas a podívejte se tam. Nehádejte, místo toho se rozhodujte na základě reálných čísel.

Zvýšení online prodejů není rychlé ani snadné, a často znamená spoustu pokusů a omylů. Co pomáhalo prodejům pro některé zákazníky, nemusí fungovat pro ostatní. Musíte najít správnou kombinaci prvků, abyste co nejlépe zvýšili váš konverzní poměr, a to vyžaduje zejména znalost chování uživatelů, kterou můžete získat, ať už díky vlastním průzkumům nebo ukazatelům z webové analytiky.

Přečtěte si další praktické rady pro vaše podnikání na našem blogu.

 

Monika Kosturová

Další články

Smart Network
Smart SMART TALK inspirace: „Proč jít do podcastu?” V rámci série dílů inspirace se Gabriela zaměřuje na networking a mýty, které s ním jsou spjaté. V tomto 38. díle se Gabriela zaměřuje na otázku: Proč jít do podcastu?
Detail článku
Smart Network
Člen Za hranicemi běžného: Skupina WIV group transformuje investice do nemovitostí WIV group je nemovitostní skupina, která vznikla propojením tří silných subjektů.
Detail článku
Smart Network
Smart Trapná nebyla a jako networkerka také zazářila! Přečtěte si o premiérové akci Stand up s networkingem Gábi Mrkvicové!
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (2. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
fb tncz linked in google fb warengo google spotify apple podcasts

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace