Marketingové strategie a audity - na co jsou dobré?
Nejčastěji nás firmy oslovují právě v takovýchto situacích.
Proč tedy marketingová strategie?
Většina lidí se domnívá, že za úspěchem firem stojí dobrý nápad (podnikatelský záměr) či dvanáct hodin práce denně. Skutečností je, že v současné době ani to nestačí, pokud nemáte dobře propracovanou marketingovou strategii! Dobrý a efektivní marketing znásobí vaše úsilí geometrickou řadou.
Kvalitní marketingová strategie vám dá jasný návod, co máte přesně dělat a na co se zaměřit, když chcete zacílit na vaše žádané zákazníky, prodat jim vaše produkty a služby a dosáhnout zisku. Díky marketingové strategii, kterou pro vás připravíme, budete vědět jak komunikovat se zákazniky tak, abyste prodali maximum služeb a produktů a udrželi si je, jak rozvíjet vaše podnikání, posílit postavení na trhu a získat náskok proti konkurenci.
Jak postupujeme při návrhu marketingové strategie?
Na začátku od vás zjistíme potřebné informace, uděláme několik základních analýz, a zjistíme zda pro vás můžeme být přínosní a zda jsou vaše cíle realistické. Pokud ano, pustíme se do tvorby strategie.
Dobrá strategie musí vycházet ze znalosti podmínek jak u vás ve firmě, tak na trhu a také z bezvadného pochopení chování vašich potenciálních zákazníků. Proto na začátku děláme často průzkum konkurence, zmapování trhu, rozhovory s vámi, vašimi potenciálními, současnými i ztracenými zákazníky apod. Velmi často tyto poznatky z primárního i sekundárního průzkumu shrneme do SWOT analýzy.
Jakmile máme dostatek informací, můžeme se pustit do návrhů. Základem je společně s vámi stanovit měřitelné cíle, aby bylo po čase jasné, zda je navržená strategie úspěšná či je třeba ji nějak modifkovat.
Co zahrnuje marketingová strategie?
Základními prvky marketingové strategie z naší dílny bývají stanovení tržní pozice firmy či produktu/služby, návrh základního komunikačního sdělení a návrh marketingových nástrojů.
Tržní pozice firmy či produktu/služby stanoví, jak by podle nás firma či produkt měly být vnímány zákazníky. Tedy co chceme, aby si potenciální zákazníci o firmě nebo nějakém produktu mysleli. Dbáme na to, aby se firma či produkt dostatečně odlišily od konkurence.
Základní komunikační sdělení jim dokáže stručně a jasně říct hlavní přínosy firmy či produktu pro ně. Toto sdělení rozpracujeme na slogan i na podrobnější texty.
Výběr správných marketingových nástrojů
Marketingové nástroje vybíráme tak, aby byly co nejefektivnější pro konkrétní firmu, její obor, produkty a služby a zákazníky. Pro některé firmy je klíčový internetový marketing, pro jiné obsahový marketing a pro další třeba reklama v rádiu. Navrhneme tolik nástrojů, kolik je v situaci firmy možné a finančně únosné realizovat. Mimochodem, marketing nemusí být o stovkách tisíců vynaložených na reklamy v médiích apod. Marketing může být i úderný a přitom nízkonákladový.
Více o možnostech získávání zákazníků si přečtěte na našem webu.