Mytí aut: dokonalost vs. nízká cena

11.3.2015
Smart Network

Každé nastavení ceny je citlivé téma. Ve službách obecně strategie ceny určuje cílovou skupinu i loajalitu zákazníků. Vytvořím dva příklady, které jsou ovšem téměř totožné se skutečností. Ukážeme si na nich, že rychle a levně ne vždy znamená výhru pro zákazníka. Jelikož se pohybuji kolem aut, naše příklady budou právě z oboru ručního mytí aut. 

1. příklad = nízká cena mytí aut

Po Brně najdeme mytí aut od 99,- Kč! "Fantastická nabídka!" řeknete si okamžitě a budete hledat odkaz na "kolegu", který se věnuje mytí aut a jeho cena startuje pod stokorunou. Nízká cena představuje i rychlé mytí aut, dalším benefitem tedy bude rychlost. "Rychle a levně," mohl by být slogan pro kolegu. A teď společně nahlédneme do zákulisí takové služby. 

Aby byl tento "kolega" co nejlevnější a současně nejrychlejší a především na své službě stále vydělával (pokud je to jeden z jeho cílů), bude muset zvolit nízké náklady na mytí. Od autokosmetiky, přes personál až po zákaznický servis. Opomeňme výsledek služby, který bude za asi 15 minut práce odpovídat ceně, a podívejme se, co se děje dál. Laciné autokosmetiky nebo nesprávné použití autokosmetiky (např. ve spěchu) poškozuje povrchy vozu nenávratnou škodou.

Při mytí exteriéru aut se jedná o vysušování laků, zmatnění chromových doplňků, poškození leštěných plastů či vybělení surových plastů. Co se týče interiérů, velmi často dochází k odlepení látky z výplně dvěří, odbarvení kůže, narušení struktury bezpečnostních pásů apod. Přidejme k tomu zmatek a spěch kolem automobilu s adekvátním personálem (100 korun za jedno mytí, nájmy, energie, zaměstnanci, daně apod.). Osobně si říkám, že je potřeba se probudit a prohlédnout si celou skutečnost. Nesvěřujete jim jen špínu z automobilu, ale automobil celkově. Automobil, který Vám má dělat radost a plnit Vaše přání.

2. příklad = adekvátní ceny mytí aut

ruční mytí aut

V příkladu uvedeme naše (umyem) prémiové mytí za částku 990,- Kč. Vysoká cena? Je to drahé? Po zkušenostech už mám úsměv na tváři, když zaslechnu podobné reakce. Mytí aut za 990,- Kč je plnohodnotnou službou pro splnění zadání a překonávání očekávání zákazníka. Zpravidla kolem automobilu není spěch, a my tak máme možnost hrát si s detaily a s opatrností volit správnou kombinaci autokosmetiky pro nečistoty na povrchu laku (pryskyřine, ptačí trus, asfalt, hmyz, nečistoty ze stromů). O automobil pečuje proškolený pracovník, jenž prošel kurzem mytí aut, který u nás provádíme. Odvést zákazníka do města nebo vyzvednout zákazníka v práci - to je pro nás základní zákaznický servis. V případě zjištění poškození laku navrhneme řešení s cenovou a časovou nabídkou.

Výsledkem mytí aut umyem je čistota, ovšem přidanou hodnotou oproti variantě levně a rychle je údržba laku, péče o plastové díly, vyleštění ošetření oken, ošetření pneumatik. Žádné kapky vody ale lesknoucí se lak, který pro svůj povrch získal to nejlepší a současně nejšetrnější. Další přidanou hodnotou je ekologie, kde k čištění aut využíváme moderní technologie spořící vodu i přírodu. A to nejdůležitější je spokojený zákazník, který vnímá atmosféru vyčištěného automobilu mnohem víc, než čistotu samotnou.

ruční mytí aut

Cena vs. kvalita

Mytí aut je jedno z mnoha odvětví, ve kterém nezáleží pouze na ceně. I v gastronomii můžete navštívit vývařovnu, fast food nebo restauraci, kde nabízí maso z domácího chovu. Nejde jen o cenu a okamžitý výsledek. I ve fast foodu zaženete hlad, ale stravujte se takto týdny nebo měsíce. Nakonec raději sáhnete po kvalitě. 

 

"Jak zaseještak sklidíš"

(Earl Nightingale)

To stejné platí jak u lidí, tak u věcí, kterými se obklopujeme.  Přemýšlejme o tom a mějme se rádi!

 

Jiří Nečas

www.umyem.com

www.blog.umyem.com

Jiří Nečas

Další články

Smart Network
Smart SMART TALK inspirace: „Proč jít do podcastu?” V rámci série dílů inspirace se Gabriela zaměřuje na networking a mýty, které s ním jsou spjaté. V tomto 38. díle se Gabriela zaměřuje na otázku: Proč jít do podcastu?
Detail článku
Smart Network
Člen Za hranicemi běžného: Skupina WIV group transformuje investice do nemovitostí WIV group je nemovitostní skupina, která vznikla propojením tří silných subjektů.
Detail článku
Smart Network
Smart Trapná nebyla a jako networkerka také zazářila! Přečtěte si o premiérové akci Stand up s networkingem Gábi Mrkvicové!
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (2. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
fb tncz linked in google fb warengo google spotify apple podcasts

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace