Odborníci radí: Dávejte si splnitelné cíle!

21.3.2016
Smart Network

Pan Igor Minjarík se rozpovídal v rozhovoru s portálem Franchising.cz. Mnoho informací ze světa financí a franchisingu se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Jak hodnotíte uplynulý rok pro značku MBI?

Po obchodní stránce se uplynulý rok 2015 příliš nelišil od předchozích let. Podobně, jak zaznamenala i naše konkurence, byl rok 2015 velice významný z důvodu očekávané změny - zejména legislativních podmínek. Je jenom otázkou času, kdy se i na českém trhu prosadí obdobné, ne-li stejné podmínky, s nimiž jsou konfrontováni kolegové v naší mateřské společnosti v Rakousku.

S přihlédnutím na tyto očekávané změny byl rok 2015 pro naši společnost velice významným. Po téměř dvou letech náročné práce jsme dokončili MBI-franšízový koncept, stali se členy ČAF a vybudovali vzorový „Flagship-store“ – ukázku „na živo“ interiérového konceptu našich franšíz, jež budou v příštích letech fungovat v pěti zemích Evropy, kde je MBI přítomné více než 20 let, včetně Rakouska.

Z tohoto pohledu je skutečně radostí zdůraznit, že rok 2015 byl přelomovým rokem, ve kterém jsme začali psát novou etapu naší společnosti.

Kolik máte v současné době na tuzemském trhu poboček?

Na základě strategie mateřské společnosti, jsme český trh „rozparcelovali“ na zhruba 180 oblastí, přičemž každá z těchto oblastí obsahuje přibližně 35 000 výdělečných obyvatel.

Je jasné, že z těchto oblastí obsadíme asi polovinu, tzn. ty oblasti, ve kterých má MBI existující početnější klientský kmen, na jehož základě budou moci naší budoucí franšízanti začít budovat svůj vlastní podnik. V současné době máme obsazeno 8 kanceláří, které momentálně spravují 25 oblastí.

Působíte i na Slovensku, jak se síti daří tam?

Slovenský trh, byť je trošičku jiný než ten náš český, je pro naši firmu velice důležitý. Společnost MBI je na slovenském trhu kupodivu přítomna více na východě Slovenska, tedy v oblastech s nižšími výdělky.

V Česku i na Slovensku chceme zaměřit naši pozornost na poskytování komplexnějšího servisu nejenom v oblasti finančního poradenství, ale i v oblasti lifestylu pomocí franšízového konceptu.

Na rozdíl od Česka nejsou na mapě Slovenska „bílá“ místa, tzn. na Slovensku není obec nebo město, kde bychom historicky neměli nějakého klienta. Rád bych zdůraznil, že jsme velmi dobře připraveni přizpůsobit naše postoje a podnikání měnícím se podmínkám na slovenském trhu i stále náročnějším požadavkům našich klientů.

Jaký potenciál pobočkové sítě vidíte na českém a slovenském trhu?

Potenciál českého trhu v oblasti finančního poradenství vidíme stále jako poměrně velký, a to i přes skutečnost, že finančních poradců nejrůznějšího druhu a kvality se pohybuje v Česku řádově přes 100 000.

V tomto ohledu spoléháme na více než 25 letou tradici naší společnosti i na poměrně unikátní obchodní model, který, jak pevně věříme, osloví naše klienty i naše budoucí spolupracovníky.

Ale abych odpověděl na vaší otázku, pro první rok jsme si stanovili poměrně „skromný“ cíl co se týká počtu nově zřízených franšíz, kde se chceme domluvit alespoň s deseti franšízanty v rámci celé ČR. Obdobné cíle jsme si stanovili i na slovenském trhu, byť potenciál umožňuje stanovení si mnohem ambicióznějších cílů.

Jsou mezi oběma trhy nějaké rozdíly v oblasti, ve které vaše společnost působí?

Kdo podniká na obou trzích, může potvrdit, že byť se jedná o jazykově i kulturně a mentalitou velice podobné krajiny, v oblasti podnikání se přesto projevují rozdíly. Kdo se více pohybuje  na obou trzích a zejména v oblasti finančního poradenství, zjistí, že český trh je více pod vlivem německého prostředí, kdežto slovenský trh je infiltrován spíše rakouskou legislativou.

MBI poskytuje v rámci franchisového konceptu nejen zajímavou a motivující výši příjmů, výborné vztahy s produktovými partnery, ale i rozmanitou, komplexní a trvalou podporu moderního a flexibilního backoffice, proklientsky zaměřeného interního IT systému a samozřejmě kompletní a trvalou odbornou podporu franchisového managera. 

Aktuálně společnost MBI nabízí pozici manažera - http://www.mbi.cz/kariera/franchisovy-manazer/ a pozici franchisanta - http://www.mbi.cz/kariera/franchisant/.

Kateřina Srostlíková

Další články

Smart Network
Člen Představení člena: Anička Schwarzová - Odstraňte bariéry: Jak usnadnit cestu B2B klientů k vašim službám Přečtěte si více o Aničce Schwarzové a firmě Novitim.
Detail článku
Smart Network
Smart SMART TALK inspirace: „Jak se efektivně a jednoduše představit, abyste zaujali ” V rámci série dílů inspirace se Gabriela zaměřuje na networking a mýty, které s ním jsou spjaté. V tomto 39. díle se Gabriela zaměřuje na téma: Jak se efektivně a jednoduše představit, abyste zaujali.
Detail článku
Smart Network
Smart SMART TALK rozhovor s Petrem Opavou Hostem dalšího dílu podcastu SMART TALK s Gabrielou je Petr Opava, umělec, muzikant, herec, lektor, skladatel a učitel hudby.
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (2. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
fb tncz linked in google fb warengo google spotify apple podcasts

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace