UAM: Cold calling: nebojím se a jdu do toho!

22.2.2017
Smart Network

Co si pod pojmem cold calling můžete představit a jak jej efektivně využít při telefonování s novým zákazníkem si můžete připomenout zde!

Kdo se již rozhodl stát se obchodníkem, a chce být tím nejlepším obchodníkem, pak jej telefonování naslepo může opravdu posunout velký kus kupředu. Navíc se telefonování naslepo nejspíše nevyhnete. Už samotný kontakt od vašeho stávajícího klienta, který vám předá kontakt na dalšího… pokud prozatím nejste ti nejlepší obchodníci, ke kterým klienti v podstatě chodí sami, pak musíte hledat nové a nové kontakty.

 

Překonejte strach z volání na „studené kontakty“

V několika krocích se dá odbourat stres, který vás přepadne již při samotné myšlence, že byste měli volat na nějaké „cizí“ číslo. A ještě se v této technice stanete mistry.

Základem jsou dobré znalosti

Znalosti jsou základem, který vám pomůže strach překonat. Čím více budete znát produkt či službu, kterou nabízíte, tím lépe budete schopni argumentovat na otázky a námitky klientů. Čím lépe pak budete produkt či službu znát, tím větším expertem se pak stanete… pokud opravdu budete sebejistí (ale pozor, jen zdravě), pak vás zákazník bude o to více poslouchat.

Prodejní dovednosti jako nutnost

Tento krok již vypovídá sám o sobě. Pokud si nejste jisti, vše se dá naučit. A to i prodejní techniky. Ať už projdete školením, které vám zařídí šéf, nebo si koupíte knihu. Způsobů existuje celá řada.

Nepodceňovat přípravu

Máte v hlavě již namyšlený scénář, jak se bude váš telefonát vyvíjet? Co asi bude odpovídat zákazník?? A co když vás překvapí nečekanou otázkou? Budete mlčet? Znejistíte? Není důležité si tvořit scénář telefonátu, ale spíše si vypište jednotlivé kroky, které byste měli dodržet. Stačí heslovitě, stručně a jasně. Při telefonování se pak je rychle podíváte do poznámek a budete vědět, co ještě musíte říct a co již bylo řečeno.

Připravit si k telefonátu můžete i podklady k produktu. V případě, že bude zákazník opravdu zvídavý, pak jste schopni odpovědět na nejrůznější parametry o daném produktu či službě.

Jen trénink dělá mistry

Pokud si nejste jistí, pak nejdříve vyzkoušejte nějaké telefonáty nanečisto. Překonáte tím strach a vypilujete pohotové reakce. Pokud narazíte na své slabé stránky, pak je dolaďte.

 

Posledním krokem a zároveň velice důležitým, je trpělivost. Nenechat se odradit prvním neúspěšným telefonátem a zařazovat cold calling pravidelně do svého denního programu.

Ing. Kateřina Jančíková

Další články

Smart Network
Člen Představení člena: Anička Schwarzová - Odstraňte bariéry: Jak usnadnit cestu B2B klientům k vašim službám Přečtěte si více o Aničce Schwarzové a firmě Novitim.
Detail článku
Smart Network
Smart SMART TALK inspirace: „Jak se efektivně a jednoduše představit, abyste zaujali ” V rámci série dílů inspirace se Gabriela zaměřuje na networking a mýty, které s ním jsou spjaté. V tomto 39. díle se Gabriela zaměřuje na téma: Jak se efektivně a jednoduše představit, abyste zaujali.
Detail článku
Smart Network
Smart SMART TALK rozhovor s Petrem Opavou Hostem dalšího dílu podcastu SMART TALK s Gabrielou je Petr Opava, umělec, muzikant, herec, lektor, skladatel a učitel hudby.
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (2. patro)
Smart Network Úhrada vstupného na akce:
CZK: 2700633772/2010
fb tncz linked in google fb warengo google spotify apple podcasts

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace