Srozumitelné principy v začátku podnikání – Podnikatelský plán

9.8.2016
Smart Network

Pro založení podniku je tvorba podnikatelského plánu stěžejní. Obsahuje odpovědi na otázky „Kde jsem?“, „Kam jdu?“ a „Jak se tam dostanu?“. Kvalitně zpracovaný podnikatelský plán snižuje úmrtnost nových podniků a pomáhá odhalit hluchá místa. Je možné si jej představit jako vnitřní audit.

Pokud budeme předpokládat, že v USA vznikne ročně milion firem, do konce prvního roku jich dle statistik zkrachuje zhruba 40 %. Do 5 let po vzniku jich krachem končí 80 %, tedy 800 tisíc podniků. Z přeživší podniků jich do dalších 5 let krachuje dalších 80 %. Těch podnikatelů, kteří dokázali přežít na trhu práce a obstát před konkurencí tak není mnoho.

Nechceme vás vyděsit těmito čísly. Chceme vám jej ukázat, že dobře zpracovaný podnikatelský plán vám pomůže přiřadit se k té skupině schopných podnikatelů, kteří nejen přežijí, ale budou si žít dobře!

 

Co všechno zahrnout do plánu?

Správně vytvořený podnikatelský plán by měl v první řadě obsahovat podrobné analýzy makro prostředí, trhu, konkurence, a dále interního prostředí podniku. Podnikatelský plán je celkovým shrnutím všech zjištěných informací z jednotlivých analýz, které vyústí ve výkonové shrnutí (executive summary).

Úkolem tohoto shrnutí je zaujmout případného investora, pokud nemůžete založení podniku celé financovat z vlastních zdrojů. Jedná se o stručné, přesvědčivé a přehledně zpracované informace týkající se vašeho podnikání.

 

Druhy podnikatelských plánů

Jednotlivé podnikatelské plány se od sebe liší v závislosti na způsobu jejich využití. Při začátku podnikání potřebují alespoň na začátku lidé pomoc, především finanční. Je nutné tedy oslovit investora. A nejlépe jak je možné ho zaujmout, je dobře zvolit zpracování podnikatelského plánu.

Všeobecně lze definovat základní druhy: 

Elevator pitch – „výtahová prezentace“. Představte si, že jedete se svým investorem ve výtahu a máte zhruba 1 minutu na to, abyste jej přesvědčili, že právě váš nápad je jedinečný. Přesvědčte ho, že u vás může své prostředky nejen dobře investovat, ale také zhodnotit. Předneste mu možnosti rozvoje a vysvětlete mu nejdůležitější skutečnosti.

Executive summary – „výkonový souhrn“. Jak jsme zmínili výše, jedná se o souhrn nejdůležitějších informací z jednotlivých analýz. Vše je psáno srozumitelně a jasně. Je nutné pečlivě formulovat tuto část, neboť pokud nezaujme případné investory, celá prezentace je zbytečná.

Plný podnikatelský plán – zpracovat jej do podrobností se jistě vyplatí. Provést podrobné analýzy konkurence pomůže najít konkurenční výhodu. Dobře specifikovat cílového zákazníka ušetří čas při hledání klientů….

 

Zpracování podnikatelského plánu není jednoduchou záležitostí. Přesto se jedná o stěžejní krok a neměl by být podceňován. Jak to ovšem stihnout při zaměstnání, pokud chci současně rozjet svůj byznys. A na jaké další oblasti nezapomenout? Další jednoduché funkční principy jak na podnikání se dozvíte na workshopu 23. 8. JAK NA PODNIKÁNÍ JEDNODUŠE ANEB SROZUMITELNÉ PRINCIPY.

Chci se přihlásit!

Autor článku: Kateřina Jančíková - redaktorka

Další články

Smart Network
Smart Networkerka v rádiu Kiss Hády V pondělí 21. 9. 2015 byla Ing. Gabriela Mrkvicová v rádiu Kiss Hády, kde měla během hodiny několik živých vstupů. O čem diskutovala a co bylo tématem rozhovorů?
Detail článku
Smart Network
Členové Radosti privátního konciéře Petra Špetlíka Ve třetím rozhovoru Vám přinášíme první krůčky k podnikání Privátního konciéře. Každá úspěšná zakázka je pro něj radostí. Přečtěte si více!
Detail článku
Smart Network
Smart Smart Network bude vařit hravě I 8. května 2015 Jste fanoušky dobrého jídla a rádi se seznamujete? Přijďte spojit obojí na kurz Vaření hravě už 8.května
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
www.smart-network.cz Smart Network
Facebook
Smart Network
Gdpr
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 026 07 450, DIČ: CZ 026 07 450
Smart Network Úhrada vstupného na akce: 2700633772/2010
Smart Network Loosova 578/9, Brno, 638 00
Smart Network Provozovna: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb