Content Marketing v praxi, aneb jak se prosadit na webu?
Posledních několik let se v praxi potýkám s jistými obtížemi při realizaci kvalitní firemní prezentace a komunikační strategie. Základním problémem, se kterým se potýká drtivá většina drobnějších brněnských podnikatelů, je absence plánu.
Čeho chcete dosáhnout?
Firemní komunikace v praxi postrádá hlubší myšlenku, koncept, směr… Jednotlivé kroky jsou nahodilé. Výsledek je roztříštěný, neucelený a mnohdy nepříliš funkční. V rámci projektu CentrumBrna.cz absolvuji s partnery většinu školení.
Po absolvování základních operací, nutných k ovládnutí administrace portálu a spuštěním prezentace, řešíme, zda má daná osoba jasnou představu, vizi, koncept a plán, které chce prostřednictvím tohoto nástroje naplnit.
Počet případů, kdy jsem dostal odpověď, se kterou jsem byl spokojen, se dá spočítat na prstech jedné ruky zkušené obsluhy cirkulační pily.
Když to hodně zjednoduším, dá se říct, že content marketing (obsahový marketing) je pro většinu dnešních podnikatelů srozumitelný jako digitální hodinky pro neandrtálce. Základní definice, poučky a pravidla jsou sice jednoduché, ale „proč“ a „jak“ uvést marketingovou komunikaci založenou na kvalitním obsahu v život, je už poněkud abstraktní.
Proč se věnovat budování obsahu?
Důvod „proč“ je jednoduchý. Kvalitní obsah je pro uživatele internetu atraktivní. Přitahuje jejich pozornost a motivuje je takovou informaci sdílet bez další nutné motivace, či vložené energie, nebo peněz.
Z mé zkušenosti a pohledu 99 % firemní komunikace směrem k zákazníkům a veřejnosti tvoří čistokrevná přímočará reklama, obchodní sdělení, sleva. Odosobněné, bez emoce, bez příběhu.
Poslední dobou čím dál hlasitěji slýchám, že český člověk neslyší na nic jiného než na slevu. Ale na co jiného by taky měl slyšet, když mu nikdo nic jiného neříká? Kdo skutečně umí ocenit svou značku? Kdo dokáže prodat kvalitu služby, produktu a servisu?
Kolik firem se prezentuje hodnotami, na kterých stojí? Kolik firem umí komunikovat emoce svých spokojených zákazníků?
Sleva je podle mě nástroj na vraždu přidané hodnoty produktu.
Chcete vědět, kdy a co publikovat?
Začněme vytvořením publikačního plánu. Díky publikačnímu plánu budete vždy vědět, co, kdy a jak psát. Pravidelná komunikace je důležitá, protože jedině tak se budou čtenáři na Vaši vizitku rádi vracet.
Během celého roku budete vždy vědět, kdy a jaká témata komunikovat a sdílet. Probereme společně Vaše silné i slabé stránky, zjistíme, v čem se odlišujete od konkurence, jaká je Vaše přidaná hodnota a tak dále.
Námi vytvořený publikační plán Vám psaní článků usnadní. Pokud však neradi píšete nebo na psaní nemáte čas, dodáme Vám redakční služby, abyste měli každý měsíc kvalitní obsah nejen pro vizitku na CentrumBrna.cz nebo Smart-Network.cz, ale i na váš web, sociální sítě či newslettery.
Chcete vědět víc?
Zeptejte se nás například pomocí kontaktního boxu pod článkem.
Bližší informace o tom, jak Vám můžeme s Vaší prezentací na internetu pomoci, Vám rád poskytne ředitel projektu Roman Vágner.
Zastihnete ho na e-mailu vagner@rovan.cz, nebo telefonu 605 292 735.