Neustále se zlepšujeme a posouváme se a s tím upgradujeme i naše doporučení, jak má vypadat správná networkingová schůzka. Naším hlavním cílem je, aby vám networking fungoval a poznali jste jeho krásu a sílu.
8 tipů, jak na networkingovou schůzku, jsme aktualizovali v lednu 2022 o dva nové.
Níže tak najdete desatero, jak správně vést a dodržovat networkingovou schůzku, aby přinesla oběma stranám ty správné kontakty a obchodní přiležitosti.
Jak tedy na to? Pro úspěšnou networkinogovu schůzku doporučujeme dodržovat toto desatero jednoduchých zásad:
1. Je důležité vědět, s kým jste mluvili a z jaké firmy dotyčný je. Proto si vždy při domlouvání schůzky uložte kontakt - jméno, telefon i firmu.
2. Při domluvě schůzky si zapište místo a čas do kalendáře a pošlete to i druhému, se kterým schůzku plánujete, abyste oba měli stejné a správné informace.
3. Nikdy nevíte, co se za danou osobou skrývá a co všechno vám může nabídnout. Proto nikoho dopředu neodsuzujte a setkejte se doslova každý s každým. Nedívejte se na člověka pouze jako na jednu osobu, protože za každým je celá síť kontaktů a dalších lidí. To, že dotyčný nenabízí co hledáte, neznamená, že nezná někoho, kdo vám může pomoct.
4. Schůzku si ideálně naplánujte na 90 minut a postupujte dále tak, že vy i člověk, se kterým se máte potkat, budete hovořit zhruba půlku dané doby. V ideálním případě by měl mezi oběma stranami vzniknout poměr 50:50.
5. Přijďte včas a na správné místo. Před schůzkou se připravte a zjistěte, kde se schůzka koná, jak se na místo dopravíte, kde případně zaparkujete, nebo jak se dopravíte pomocí místní dopravy. Podle toho přizpůsobte čas určený na cestu a nezapomeňte počítat s rezervou.
6. Šanci na první dojem máte jen jednu. Proto u schůzky dbejte na svou image, která prezentuje jak vás, tak vaši práci.
7. Využijte maximálně společně strávený čas a věnujte druhému svou pozornost. Ukažte tomu druhému, že nasloucháte a hlavně vnímáte, co říká. Dejte mu najevo, že si vážíte jeho času, který věnuje vám a vašemu setkání.
8. Na networkingové schůzce primárně neprodáváme. Spíše než na přímý prodej navazujte kontakty a budujte dlouhodobé vztahy. Nikdo nechce koupit produkt hned od někoho, koho ani nezná. Proto dejte prostor primárně pro seznámení a vzájemné naslouchání a prodej nechte případně na příští schůzku.
9. V průběhu schůzky si pište poznámky. Nejen že tím projevíte o druhého zájem, ale také se k nim můžete kdykoliv vrátit, až vás napadnout myšlenky a kontakty, na které jste si na schůzce hned nevzpomněli.
10. Ze získaných informací vytvořte výstup. Tedy shrňte schůzku a domluvte se na potenciální spolupráci, předejte si nebo propojte kontakty a spojte se na sociálních sítích.
Pokud nemáte hned možnost spolupracovat, zůstaňte v kontaktu a v případě potřeby anebo změny situace můžete toho druhého hned kontaktovat.
Podívejte se na krátká videa, kde je znáznorněno, jak má vypadat správná networkingová schůzka a jak nemá vypadat schůzka.
Pokud se těmito zásadami budete řícit, máte zaděláno na úspěšnou a produktivní networkingovou schůzku. Není to zas tak složité. Co říkáte?