Inbound marketing je efektivní strategie

19.11.2015
Smart Network

Jeho kouzlo spočívá v tom, že se díky jeho nástrojům můžete zaměřit přímo na vaše žádané zákazníky a to i bez drahé reklamy a propagace.

Pokud máte místo čtení raději video, podívejte se zde.

Co je inbound marketing?

Principy inbound marketingu neboli obsahového marketingu lze nejlépe vysvětlit v porovnání s tradičním marketingem (také nazývaným outbound marketing). Vysvětlením rozdílu ve zkratce je, že outbound marketing je o aktivním oslovování a hledání potenciálních zákazníků, zatímco inbound marketing dělá vše pro to, aby firmu a její nabídku našli potenciální zákazníci sami.

Tradiční marketing pracuje s inzeráty, letáky, billboardy, televizními spoty atd. To vše jsou značně nákladné nástroje, u kterých se špatně měří jejich efektivita. Reklama míří na všechny lidi bez rozdílu, nicméně jen zlomek z nich má skutečně zájem o daný produkt či službu.

Základem inbound marketingu je kvalitní obsah

Inbound marketing naopak pracuje s lidmi, kteří sami vyjádří zájem o nějakou problematiku a hledají řešení. Díky tomu jsou daleko lepšími potenciálními zákazníky. Klíčovým principem je postavit se do role partnera, který lidem pomáhá, místo aby se jim snažil hned něco prodat. Základem je kvalitní, užitečný, zajímavý a hodnotný obsah, který dokáže lidi zaujmout a posunout je v jejich nákupním rozhodování žádaným směrem.

Je inbound marketing lepší než tradiční marketing?

Pokud se content marketing a tradiční marketing od sebe liší, tak vás pravděpodobně napadne klíčová otázka. Který z nich je lepší pro získávání zákazníků?Odpověď je jednoduchá a to, že to nelze jednoznačně říct. Oba způsoby marketingu se významně liší a každý má své výhody a nevýhody. A samozřejmě platí, že pro některé firmy, produkty, zákaznické skupiny a situace se lépe hodí inbound marketing, a pro některé tradiční marketing.

Obecně se dá říct, že inbound marketing je levnější a dokáže přinést vyšší míru obchodů. Potenciální zákazníci, které pomocí inbound marketingu získáte, jsou totiž více angažovaní a proto by mělo být jednodušší přesvědčit je k akci, k nákupu. Přišli k vám totiž sami. Zajímali se o problematiku, kterou řešíte, a našli váš obsah, který je zaujal.

Tradiční marketing, pokud jsou kampaně udělány velmi dobře, může mít potenciálně rychlejší návratnost investic do kampaně. To se ovšem často nestává, a to právě z důvodu nepromyšlených kampaní. Outbound marketing s sebou nese také větší kontrolu, vy sami rozhodujete, kde a kolikrát se zobrazí vaše reklama.

Více o možnostech získávání zákazníků si přečtěte na našem webu.

Monika Kosturová

Další články

Smart Network
Člen ROZHOVOR s Bohdanou Filippi „O spaní, zdraví a přírodě“, důležité Nejlepší možnost, jak docílit zdravého spánku, je usínat na postelích Saffron, o kterých jsme si promluvili s majitelkou prodejny Saffron Brno, paní Bohdanou Filippi.
Detail článku
Smart Network
Člen PŘEDSTAVENÍ našeho člena Jana Vrbky Jan Vrbka představuje svoje podnikání a prozrazuje, co ho na něm tolik baví a v čem jsou DOMA makléři jiní. Přečtete si víc.
Detail článku
Smart Network
Člen Žaneta Zieglerová představuje ArteSvět: malovat může opravdu každý O tom, že malování je opravdu pro každého, se můžete sami přesvědčit. Stačí navštívit kurz o malování suchým pastelem a domů si budete odnášet krásný obraz. A tím vším Vás provede naše členka Žaneta Zieglerová...
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

Smart NetworkKONTAKT

info@smart-network.cz Smart Network
+420 775 649 843 Smart Network
Informace o používání cookies Smart Network
Spisová značka: C 81849, vedená u Krajského soudu v Brně Smart Network
GDPR
Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Sídlo: Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Úhrada vstupného na akce: CZK: 2700633772/2010 EURO: 2701690402/2010
Smart Network Kancelář: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
fb tncz linked in google fb warengo google

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace