Jak si uspořádat kontakty?

Smart Network
18.9.2018
Tomáš Kondr

Kartičky z networkingu


sid1.jpgCo si s sebou odnášíte z každého networkingu?

Zážitky, poznání, inspiraci… a taky spoustu vizitek.

Po obvyklé networkingové sešlosti dorazíte s hromádkou barevných kartiček s kontaktními údaji. Hození do šuplíku znamená brzké zapomnění, existují lepší způsoby pro jejich uložení.

 

Jednoduché řešení s Google

Online magnát Google nabízí spoustu povedených služeb zdarma.

Když jsme u networkingu, tak si můžete např.:

  • Domluvit účast díky Gmail
  • Zapsat událost do kalendáře
  • Připravit si prezentaci ve Slides
  • Sdílet ji přes Drive
  • Nahrát fotky na Photossmartphone-1701086_960_720.jpg

Pro práci s kontakty nás bude zajímat Google Contacts.

Jedná se o službu, kam si můžete zapisovat kontakty a následně je synchronizovat ve vašich zařízeních. Všechny kontakty budete mít dostupné ve svém mobilu nebo e-mailovém klientu.

Ano, izolované uchování kontaktů na SIM je už mrtvé.

Jako bonus navíc můžete vytvářet skupiny kontaktů nebo připisovat různé poznámky. Snadno tak např. poznáte, z jakého networkingu je daný kontakt.

Ve výsledku získáte jednu databázi kontaktů, kterou můžete uceleně spravovat. Např. změna telefonního čísla se propíše do všech synchronizovaných zařízení. Výrazná výhoda spočívá také v zálohování. Ztracený telefon již neznamená ztracené kontakty. Máte je totiž stále uložené u Google.

 

Jak na to

Spuštění Google Contacts je snadné. Stačí se v prohlížeči přihlásit na váš Google účet. Následně budete mít v pravém rohu “rubikovu kostku”, kde si vyberete zmíněnou službu.

Přidání, vymazání a správa kontaktů je intuitivní.

Google má případně rozsáhlou nápovědu. Dále je po internetu mnoho detailních návodů krok za krokem.

U mobilního zařízení s operačním systémem Android se bez přihlášení do svého účtu téměř neobejdete. Stačí už jen zvolit synchronizaci kontaktů a nastavit ukládání přímo do vašeho účtu, nikoli paměti telefonu nebo SIM. iOS není o moc složitější, stejně budete pravděpodobně svůj Google účet přidávat kvůli přístupu k elektronické poště.

V e-mailovém klientu je postup obdobný. Při vkládání účtu s e-mailem je potřeba nastavit synchronizování kontaktů. Princip je vždy stejný, přesné řešení se u dílčích klientů liší.

 

Vyšší úroveň přes CRM

Už se vám podařilo nastavit Google Contacts?

Skvělé, můžeme jít dál.

Uchování kontaktů a jejich synchronizace vám mnohé ulehčí. Pro obchodní vytříbenost by mohlo ještě chybět:

  • Vytvořit u kontaktu úkol
  • Zapsat si údaje o firmě a přidat k ní několik kontaktů
  • Zapsat si obchodní příležitost a evidovat její stav
  • Získat statistiky o obchodní úspěšnosti
  • Možnost vše sdílet s kolegy

Cesta ke kýženému cíle není úplně snadná. S trochou trpělivosti ji však lze zvládnout.


Sidario_Text_aurora_gradiant_150ppi.png



Bližší informace k zapojení CRM naleznete ve článku od týmu Sidario:

https://sidario.cz/cs/blog/crm-zdarma