MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ radí: Jak určit cestu pro dosažení cílů

Ovšem strategické cíle nejsou to stejné, jako měřitelné cíle, neboli metriky. A bez splnění metrik pravděpodobně vašich cílů nedosáhnete. Jak byste tedy měli vyjádřit vaše strategické cíle v řeči měřitelných cílů?
Pokud je vaším cílem například zvýšení prodeje, jednou z cest je získat více zájemců o vaši nabídku, dát jim správné informace ve správný čas, překlopit je v potenciální zákazníky a ty přivést až k uzavření obchodu. Jednou z metrik v tomto procesu pak například může být počet zájemců, které se podaří přivést do dalšího stádia rozhodovacího procesu. Abyste stanovili konkrétní kroky, které je třeba udělat, můžete použít tento jednoduchý návod.
Doplňte následující věty:
- Abychom dosáhli ......(doplňte metriku)
- Budeme ......(dělat to a to)
- Tímto způsobem .......(seznam konkrétních marketingových opatření a nástrojů, které pomůžou)
Výsledkem bude akční plán, jako je například tento:
Abychom dosáhli 20% konverzní poměr zájemců, budeme se soustředit na zvyšování jejich preference směrem k naší nabídce v rozhodovací fázi a to tím, že budeme více využívat reference a testimoniály našich současných zákazníků, zveřejňovat je pravidelně a systematicky v on-line prostoru, zejména na sociálních sítích.
Nyní můžete místo s abstraktními cíli pracovat s konkrétními metrikami a budete mít definované kroky, pomocí kterých jich budete umět dosáhnout.
Jak naplánujete dosažení vašich cílů vy?
Přečtěte si další praktické rady pro vaše podnikání na našem blogu.