Skvělý obchodník je ve vás. Probuďte ho!

Smart Network
29.8.2016
Kateřina Jančíková - redaktorka

Abyste se mohli stát skvělým obchodníkem, musíte k tomu mít určité předpoklady. Tedy konkrétněji určité vlastnosti. A to je právě ta dobrá zpráva. Vlastnosti se dají během života rozvíjet a zdokonalovat tak, abyste se mohli stát mistry v obchodování. Máte na to stát se excelentním obchodníkem a patřit ke špičce v oboru?

Na naší univerzitě vás můžeme interaktivním způsobem naučit tomu, jak se stát excelentním obchodníkem. Jak využít poznatky z praxe k tomu, abyste ještě více zdokonalili své schopnosti obchodníka. Připomeňte si článek Excelentní obchodník.

 

Talent nebo mučení?

Obchod je tvrdá dřina, při které talent nemůže chybět. Prvním krokem při realizaci obchodu je domluvení si schůzky po telefonu. Zde už můžou někteří narazit na problém. Vyhradili jste si na volání určitý čas, ale výsledky se nedostavují? Nemáte na konci tohoto času alespoň 5 schůzek? Pak je někde chyba. Jak správně by měl vypadat telefonát s klientem a na co všechno se musíte připravit, se dočtete ZDE!

15 rad pro excelentního obchodníka

Chcete – li být dobrým obchodníkem, nezapomínejte na následující rady. Rozvíjejte je, zdokonalujte a především neustále využívejte v praxi obchodní dovednosti.

  1. Buďte komunikativní – dobrý obchodník je schopen navázat konverzaci, nebojí se zeptat se i svého klienta na názor, umí rozpovídat klienta tak, aby mu sám sdělil své potřeby a touhy.
  2. Buďte cílevědomí – obchodník má stanovené cíle a je si jich vědom. Ví, jaké prostředky bude potřebovat i kudy povede cesta. K dosažení cíle má tak nejlepší předpoklady!
  3. Nezapomínejte na optimismus – úspěch střídá neúspěch… Odradí vás to? Nikoli! Vždy se snažte myslet pozitivně a z neuskutečněných obchodů si vezměte ponaučení.
  4. Obrňte se trpělivostí – klient se stále nedokáže rozhodnout k obchodu? Dejte mu čas. Buďte trpělivý, a jak říká staré moudré přísloví: „Trpělivost přináší růže!“
  5. Mějte kuráž – nebojte se nových věcí.
  6. Najděte sílu bojovat – ať už budete bojovat vnitřně sami se sebou či s konkurencí, nevzdávejte to. Najděte také způsob jak porazit největšího nepřítele – lenost.
  7. Píle, píle a zase ta píle – vzdělávejte se, zdokonalujte se, snažte se být nejlepší.
  8. Dokončujte rozdělané věci – uzavřením obchodu by vaše činnost neměla končit. Byť je administrativa pro mnohé ubíjející, dotáhněte své úkoly do konce. Nezapomínejte ani kontakt s klientem po uzavření obchodu.
  9. Naučte se zvládat stres – způsobů existuje celá řada, najděte si ten, který vám vyhovuje nejvíce.
  10. Naslouchejte a vyslyšte potřeby klienta – zkuste někdy méně mluvit a více poslouchat. Jestliže vám klient odhalí své potřeby, můžete na ně lépe zacílit.
  11. Zajímejte se o aktuality – buďte neustále v obraze. Nezapomínejte, že svět kolem vás se neustále mění.
  12. Staňte se profesionálem ve svém oboru – k tomu vede jedna z cest neustálého vzdělávání se.
  13. Dejte najevo svoji energii a nadšení – od znuděného obchodníka si klient nic nekoupí.
  14. To, co dělám, je skutečně prospěšné – nejen pro vás nebo firmu kterou zastupujete, ale především pro klienty a společnost.
  15. Dělá mi to radost – pokud máte z práce radost a baví vás, zvítězili jste. Kdo má možnost říct, že je pro něj práce zároveň koníčkem?

Obchodník je sice zaměstnancem určité společnosti, přesto je to individualista, která má své sny, cíle, vize. Myslete na těchto 15 rad a mějte radost ze své práce!