Ve třetím rozhovoru se podíváme na jednotlivé produkty marketingové firmy Pevnina.cz. Připomeňte si první rozhovor s jednatelem firmy o historii firmy a jejím portfoliu služeb ZDE a druhý rozhovor přímo o majiteli a jednateli firmy, panu Zdeňku Klusákovi, který je naším dlouholetým členem ZDE.
S čím vším pomáháte klientům v oblasti marketingových služeb?
Na první místě je to analytika. Klienti se na nás obrací s nějakým konkrétním problémem, nebo chtějí, abychom jim vytvořili komplexní marketingovou strategii, případně poskytovali podporu jejich marketingovým a reklamním aktivitám.
Pomůžete klientům zajistit také analýzu konkurence? Co to obnáší?
Tak zrovna analýza konkurence patří k těm nejnáročnějším službám, které poskytujeme. V první řadě musíme důkladně poznat klienta. Smyslem analýzy je ukázat na aspekty v nichž konkurenti vynikají nebo naopak mají slabiny, kterých může náš klient využít. Pro nás to tedy znamená důkladnou analýzu jak klienta, tak každého z jeho konkurentů, a to ideálně tak, aby o tom ten konkurent nevěděl. Samozřejmě nesmíme zapomenout i na analýzu tržního prostředí. To vše potom dáme do podoby výstupní zprávy a prezentace, přičemž smyslem je především poskytnutí doporučení a náměty na zlepšení postavení vůči konkurenci.
Pomáháte klientům také s tvorbou webu a webových prezentací? Co všechno jste schopni pro klienty zajistit?
Samozřejmě! Weby jsou jednou z našich nejčastěji poptávaných služeb. Ostatně svědčí o tom i fakt, že na našem redakčním systému je postaveno už deset nových webů a to přesto, že samotný systém ještě není dokončen a řada funkcí tam chybí.
V rámci tvorby webu dokážeme zajistit kompletní služby. V první řadě je to opět naše oblíbená analytika. Analýza klíčových slov a z ní plynoucí návrh informační architektury jsou základem, bez něhož by nový web ani neměl začít vznikat. Je to jako otevřít si obchod, aniž bych věděl, komu a co chci prodávat.
V dalším kroku pak tvoříme samotný web. Od grafiky, přes strukturu obsahu, až po samotné vytvoření textů a naplnění webu. Samozřejmostí je nastavení analytických nástrojů a dalších doplňkových prvků webu jako livechaty atd.
Vysvětlete nám, prosím, pojem PPC reklamy. Kdy je vhodné je využít?
PPC je druh reklamy spočívající v platbě za proklik. Může být grafická, textová nebo kombinace obojího. Na Facebooku např. jiná než PPC neexistuje, ve vyhledávačích je situace jiná. PPC je jednou ze dvou variant propagace a hodí se ve chvíli, kdy je např. sezóna, nebo se uvádí nový výrobek. Téměř nesmyslná je u brandu. Každopádně i u PPC platí, že funguje dokud platíte, ale jakmile se vyčerpá rozpočet, je s propagací konec. To je v příkrém rozporu s optimalizacemi pro vyhledávače, kterým se věnujeme především. Tam sice chvíli trvá, než se výsledky dostaví, ale při rozumné údržbě a s násobně nižšími náklady, než na PPC, může fungovat i roky.
Co se Vám na aktivitě klubu nejvíce líbí a jaké akce máte nejraději?
Mně osobně business večery, nemusím na ně vstávat a jídlo je vždy skvělé.