UAM: Úspěšná obchodní jednání: to je můj cíl!

5.11.2016
Smart Network

Obchodníci dnes pracují v drtivé většině firem. Jak jinak by také firmy nalézali nové zákazníky a zvyšovali svoje příjmy? V menším počtu firem pak pracují ti obchodníci, kteří jsou úspěšní a dokáží získávat nové klienty, ale také se starají o ty starší.

Pouze hrstka majitelů firem se pak může pyšnit tím, že právě u nich pracuje excelentní obchodník. Ten, který se umí připravit na obchodní jednání, s klientem bravurně komunikuje a po uzavřeném obchodním jednání provádí analýzu celého procesu! Neúspěch jej neodradí a úspěch nakopne k dalším cílům.

 

Obchodní komunikace dnes zahrnuje 3 základní formy: písemná (dnes již převážně mailem), telefonická a jednání face to face. Písemná komunikace má řadu nevýhod, kdy u druhé strany jen těžko můžeme odhadnout, jak bude reagovat na skladbu vět, když chybí intonace, tón hlasu a emoce, se kterými komunikujeme.

U telefonické komunikace a domlouvání schůzky je to již lepší. Nejdůležitější momenty z přípravy a volání si můžete připomenout zde a nebo ve ve druhé části článku zde!

 

Nejdůležitějším krokem je příprava

Důkladná příprava před samotným jednáním má neuvěřitelnou váhu. Pokud se s klientem setkáváte poprvé, můžete již díky přípravě si o něm udělat obrázek. Zjistíte, jak vypadá, jaké má asi koníčky, co ho baví a dále jeho profesní dráhu. Jak dlouho je ve firmě, kde pracoval dříve a jaké další zkušenosti z oborů může mít. 

Ano, sociální sítě jsou dnes velice silným nástrojem k získání dostatečného množství informací. Pokud se jedná o stálého klienta, projděte si zápisy z předchozích jednání a jejich průběh.

Příprava by měla být dostatečná, avšak přehnaná forma, kde se připravujete na každou možnou otázku a scénář, není potřebná. Jde spíše o plýtvání drahocenného času.

Aby byl klient v obraze a schůzka byla opravdu konstruktivní a věcná, pošlete mu podklady k produktu či službě 2 dny dopředu. Zákazník tak bude mít možnost se připravit.

 

Obchodní jednání

Když už jste se klientem dostali na obchodní jednání, neodraďte si jej během prvních několika minut. K uvolnění atmosféry si připravte svoje představení. Nejen, že na něj z rukávu budete sypat svoje pracovní úspěchy, ale nebojte se odhalit i vaše zájmy. Zákazník pak bude cítit, že je vhodné se také představit. A zde již poprvé můžete filtrovat jeho potřeby a motivy k nákupu! Pokud sami budete dostatečně otevření, můžete otázkami totéž žádat i po svém klientovi.

Hledejte společný zájem s klientem. Nikdy nevíte, co jej může přesvědčit o tom, že zrovna od vás má produkt nebo službu zakoupit.

Důležitým pravidlem každého jednání je nechat mluvit především zákazníka. Otázky pokládejte otevřené, abyste se nezamotali do kola uzavřených odpovědí ano x ne.

 

Konec obchodního jednání

I když končí předčasně bez uzavření obchodu, na konci je vhodné zákazníka překvapit. Pokud vaše příprava byla pečlivá, můžete vědět, co aktuálně řeší za problém, ať už z osobní či pracovní sféry. Doporučte mu obchodního partnera, předejte kontakt, zmiňte se o článku, který mu může pomoci… Pokud se obchodní jednání nepovedlo, tímto si můžete znovu otevřít již zavřené dveře.

 

Nezapomínejte, že i po obchodním jednání je důležité s klientem komunikovat. Provádění dalšího servisu vám zajistí dlouhodobý vztah s klientem a budování důvěry ve vašem vztahu!

Kateřina Jančíková - redaktorka

Další články

Smart Network
Člen Zrealizuji i vaše sny! Privátní konciéř je osoba, která vám pomůže zrealizovat dlouhodobé projekty i cíle, ale také vám ulehčí od každodenních starostí. Kde se vzal pojem konciéř a jaké služby konkrétně poskytuje?
Detail článku
Smart Network
Člen JAKÉ BYLY VÁNOCE V MYJÓMI Každý z Vás se těší na Vánoce, my bychom Vám chtěli ukázat Vánoce pod taktovkou MYJÓMI.
Detail článku
Smart Network
Člen Velká soutěž s MBI Nezůstávejte pozadu, Stačí jen odpovědět na pár otázek a výhra je vaše.
Detail článku
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network
Smart Network

KONTAKT

Smart Network
Smart Network Smart Network Business Center s.r.o.
Smart Network IČ: 02607450, DIČ: CZ02607450
Smart Network Úhrada vstupneho na akce: 2700633772/2010
Smart Network Loosova 578/9, Lesná,Brno, 638 00
Smart Network Provozovna: Centrum Viktoria, Vodařská 2, 619 00 (3. patro)
fb tncz linked in google fb warengo google

aplikace Podělte se s námi o kvalitu provozovaných služeb aplikace